1
touko
2023

Opineomainen ajatus asiakkaista

Kartoita ihmisten tarpeita

Edellisviikon rantaretki ystävien kanssa oli Petralle valaiseva. Hetkinen, mistä voikaan tietää, mitä ihmiset oikeasti haluavat oppia! Miten sen voisi selvittää?

mustavalkoinen kuva
lähde: Ylen arkisto

Niinpä Petra tilasi taustatutkija Riston kyselemään yrittäjiltä heidän oppimistarpeistaan. Parhaimmillaan Risto pääsi ihan työpaikoille ja työn äärelle keräämään äärettömän tärkeää dataa oppimistarpeista ja yrittäjien avuntarpeista. Tallenteiden avulla Petra kumppaneineen pääsi kehittämään koulutuksia oikeaan suuntaan, ja monta arvokasta näkökulmaa tuli huomioitua. Syntyi myös ihan uusia ideoita, pieniä tuotefuusioita, ehtaa tuotekehitystä siis. Kuin kirsikkana kakun päällä muutamista satunnaisista verkoston yrittäjistä tuli oppimisesta innostuneita asiakkaita!

 

Se oli suhteellisen kivuton, edullinen ja hauska projekti, ja sen merkitys koko palvelun kehittämiseen oli iso.

Ota siis asiakas aina mukaan kehitystyöhön, löydä ihmisten tarpeet ajoissa! Sitouta huomioimalla.

Eikä se silti mene ihan timanttisesti maaliin, sen Petra huomasi heti seuraavan koulutusryhmän kanssa! Mutta se onkin jo toinen juttu. 

 

kuvan lähde: Yle Arkisto

Jaa kirjoitus
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Vastaa

Tilaa Opineon uutiskirje ja liity uudistuvien yrittäjien joukkoon!

Kirjoitan mielelläni ajankohtaisista ilmiöistä oppimisen ja yrittäjyyden kentällä.

Lukeminen ja ajatustenvaihto edistää ideointia ja toki on tärkeää verkostoitua.

Liity siis joukkoomme tilaamalle uutiskirje!